Az igazán profi megoldások sem működnek hatékony kommunikáció nélkül, ezért hoztunk pár tippet, hogy az online könyvelői szolgáltatás biztos siker legyen!
Az online könyvelői szolgáltatás egyre népszerűbb választás, hiszen számos előnnyel jár és tökéletesen passzol a modern vállalkozói életbe. Idő- és költségmegtakarítás, valamint abszolút rugalmasság jellemzi, az átláthatóságnak és naprakész információknak köszönhetően pedig minden sokkal gördülékenyebb.
Ám az, hogy a munka online platformokon zajlik, nem jelenti azt, hogy nincs szükség személyes kapcsolattartásra, sőt, ahhoz, hogy sikeres legyen az együttműködés, nélkülözhetetlen a hatékony kommunikáció. Az alábbiakban ahhoz adunk néhány hasznos tippet, hogy mit tehetsz a jó munkakapcsolat érdekében. Lássuk!
Válassz megfontoltan könyvelőt
Az első és legfontosabb lépés bizony az, hogy olyan szakembert válassz, akivel jól tudsz együttműködni. Ehhez érdemes alaposan utánanézned a lehetséges jelöltek szakmai tapasztalatának, referenciáinak, és fordíts külön figyelmet a kommunikációs stílusra, ez sokat elárul arról, hogy mennyire tudsz azonosulni vele.
Ha lehetséges, beszélj vele telefonon, kérdezd meg, hogyan tud segíteni a könyvelési feladataidban és neki milyen elvárásai vannak, illetve jó, ha már az elején tisztázzátok, milyen módon és gyakorisággal tartjátok majd a kapcsolatot. Ha úgy érzed, hogy a könyvelő megfelel az igényeidnek szakmailag és szimpatikusnak is találod, akkor valószínűleg jól fogtok együtt dolgozni.
Tisztázd a folyamatot és a felelősségeket
Miután kiválasztottad a könyvelőt, fontos, hogy mindent alaposan átbeszéljetek. Egyeztessétek, hogy milyen dokumentumokat és információkat kell neki elküldened, hogyan és milyen gyakran kell feltöltened a számlákat és bizonylatokat, mikor kapod meg a könyvelési és bérszámfejtési adatokat, milyen gyakran kapsz értesítést az adófizetési kötelezettségeidről.
Ez persze csak néhány példa, a lényeg, hogy legyen világos, milyen határidőket kell betartanod, milyen esetleges szankciókat von maga után a késedelem vagy a hiányosság. Fontos, hogy megértsd a jogokat és kötelességeket mindkettőtök oldaláról, hiszen ez a feltétele annak, hogy gördülékeny legyen a kommunikáció és hatékony a közös munka.
Tartsd fenn a kommunikációt
Ne hagyd, hogy az online felületek távolságtartóvá vagy elszigeteltté tegyenek Téged vagy a könyvelődet. Tartsd vele a kapcsolatot, időről időre érdeklődj, hogy halad a könyvelésed, van-e valami, amit aktuálisan tudnod kell, akad-e határidős teendőd. Ha van valami változás a vállalkozásodnál, azt feltétlenül jelezd neki, hogy frissíthesse a könyvelésedet.
Ha kérdésed, kérésed, problémád van, ne habozz felvenni a kapcsolatot a szakemberrel, ha pedig ő küld neked valamit, mindig jelezd, hogy megkaptad, és hogy rendben van-e vagy találtál esetleg valami hibát, hiányosságot. Ha nem értesz valamit vagy nem értesz egyet valamivel, ne félj kérdezni, illetve kifejezni a véleményedet.
+ 1 tipp: Rendszeresen adj visszacsatolást
Ne feledd, az online könyvelői szolgáltatás mögött is egy ember áll, akinek jól esik, ha elismerik a munkáját. Ha elégedett vagy, mondd el neki, mi az, amivel megkönnyíti a munkádat, ha pedig akad valami, amin úgy véled, hogy érdemes lenne javítania, azt is oszd meg vele. Mindez segít jó kapcsolatot fenntartani a könyvelőddel, ez pedig végső soron a vállalkozásod sikerét szolgálja.
Úgy gondolod, hogy az online könyvelői szolgáltatás neked való? Ismerkedj meg a lehetőségekkel honlapunkon, és lépj velünk kapcsolatba, ha szeretnéd megkezdeni a közös munkát vagy kérdésed van!